Ga naar de inhoud

Meldpunt Zorg en Overlast

Er zijn mensen die in een zorgwekkende situatie verkeren en hier zelfstandig geen verandering in kunnen brengen en hulp afwijzen. Dat kan een familielid, een buurman of buurvrouw, of iemand anders zijn uit uw omgeving die een zwervend bestaan leidt, zichzelf verwaarloost, zich verkommert in zijn woning, woonoverlast veroorzaakt of vreemd of verward gedrag laat zien.

Wie kunt u melden bij het Meldpunt Zorg & Overlast?

Het Meldpunt Zorg en Overlast maakt onderdeel uit van de GGD regio Utrecht en werkt voor 10 gemeenten:

  • Bunnik
  • De Bilt
  • De Ronde Venen
  • Houten
  • IJsselstein
  • Lopik
  • Nieuwegein
  • Stichtse Vecht
  • Vianen
  • Wijk bij Duurstede

Inwoners uit deze gemeenten kunnen een zorgwekkend persoon of een zorgwekkende situatie in hun gemeente melden bij dit Meldpunt.

Hoe kunt u een zorgwekkend persoon of een zorgwekkende situatie melden ?

U kunt melden via het digitale meldingsformulier of via telefoonnummer 030 - 630 54 80 (op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur). 

Bent u een (zorg)professional en wilt u een melding doen? Vul dan het meldingsformulier voor professionals in. 

Woont u in een andere gemeente?

Mocht u zich echter zorgen maken, vragen of advies nodig hebben, ook wanneer dit niet om een inwoner van een aangesloten gemeente gaat? U kunt tijdens kantooruren altijd contact opnemen met een OGGZ medewerker via 033 - 467 82 53. 

De afdeling OGGZ is 5 dagen per week bereikbaar. Krijgt u niet direct contact? Er wordt binnen 24 uur contact met u opgenomen.

Utrecht


Woont u in de stad Utrecht? Dan kunt u daar melden:
Meld- en actiepunt
Telefoonnummer: 030-2863040.
E-mail: meldenactiepuntoggz@utrecht.nl

Dit Meldpunt is bereikbaar maandag tot en met vrijdag van 9.00 uur tot 12.00 uur.