Ga naar de inhoud

Meldpunt Zorg en Overlast

Er zijn mensen die in een zorgwekkende situatie verkeren en hier zelfstandig geen verandering in kunnen brengen en hulp afwijzen. Dat kan een familielid, een buurman of buurvrouw, of iemand anders zijn uit uw omgeving die een zwervend bestaan leidt, zichzelf verwaarloost, zich verkommert in zijn woning, woonoverlast veroorzaakt of vreemd of verward gedrag laat zien.

Wie kunt u melden bij het Meldpunt Zorg en Overlast?

Het Meldpunt Zorg en Overlast maakt onderdeel uit van de GGD regio Utrecht en werkt voor negen gemeenten. Inwoners uit deze gemeenten kunnen een zorgwekkend persoon of een zorgwekkende situatie in hun gemeente melden bij het Meldpunt Zorg en Overlast.
De negen gemeenten zijn:

  • Bunnik
  • De Bilt
  • Houten
  • IJsselstein
  • Lopik
  • Nieuwegein
  • Stichtse Vecht
  • Vianen
  • Wijk bij Duurstede

Woont u in de stad Utrecht?

Dan kunt u hier melden:
Meld- en actiepunt  (op werkdagen van 9.00-12.00 uur)
Telefoonnummer: 030-286 33 02
E-mail: meldenactiepuntoggz@utrecht.nl

Woont u in een andere gemeente?

Maakt u zich zorgen, heeft u vragen of heeft u advies nodig? Dan kunt u tijdens kantooruren altijd, ook wanneer dit niet om een inwoner van een aangesloten gemeente gaan, contact opnemen met een OGGZ medewerker via 033 - 467 82 53.
Krijgt u niet direct contact? Er wordt binnen 24 uur contact met u opgenomen.

Hoe kunt u een zorgwekkend persoon of een zorgwekkende situatie melden ?

U kunt melden via het digitale meldingsformulier of via telefoonnummer 030 - 630 54 80 (op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur).